Известие

Collapse
No announcement yet.

1.9ТД общи приказки и помощ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.9ТД общи приказки и помощ

    Колеги,понеже се броикаме на пръсти ние с този мотор та викам да си направиме една темичка и да си помагаме,споделяме и т.н. на едно място.ок?
    И веднага да питам,какви обороти ви държи мотора сутрин,моя е на 550-600 и имам чувството,че ще изкочи от коша ако не му подавам газчица...нямам обогатител...
    Alfa 155 1.9TD '97 EX
    Alfa 166 2.4 JTD EX
    Alfa 156 2.4 JTD

  • #2
    Здравей колега, като я взех и при мен същата работа, държи ниски обороти студена и се чуди дали да работи. Моя обогатител също не работи. Аз направих така:взех си едно жило от спирачки на колело и го прокарах вътре в купето. Единия край закачих за палеца на обогатителя върху ГНП-то, на другия край вътре в купето сложих една пъпка и като паля на студен двигател го дърпам, като смукач на жигула. Достатъчно е да поработи 1-2 мин. с него и след това го връщам.

    Твойта като загрее какви обороти държи на празен ход. Моята по оборотомер малко над 1000 об., струват ми се множко или не показва вярно.

    ПОЗДРАВИ и дано съм бил полезен!
    Фиат Мултипла 1.9 жтд фейслифт / Алфа Ромео 146 1.9 ТД ех/ Лада 2105 ех
    Американски форум: Питаш нещо и ти отговарят.
    Руски форум: Питаш нещо и теб те питат.
    Български форум: Питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп!

    Comment


    • #3
      И аз съм го мислил същия вариант но 'да си направя реклама на колата 'няма дупка през която да прекарам жилото а не ми се дупчи...загрее ли държи 800 об.
      Alfa 155 1.9TD '97 EX
      Alfa 166 2.4 JTD EX
      Alfa 156 2.4 JTD

      Comment


      • #4
        Така е колега и аз доста отлагах процедурата по същата причина. След доста умуване го прокарах през тапата, където минава жилото за газта. Направих още една дупка колкото е кожуха на жилото, с една идея по-малка за да може да уплътнява добре и стана работата.

        Сега аз да те питам от колко оборота на двигателя усещаш турбото да запова да надува (така да кажа да се усеща)?

        ПОЗДРАВИ!
        Фиат Мултипла 1.9 жтд фейслифт / Алфа Ромео 146 1.9 ТД ех/ Лада 2105 ех
        Американски форум: Питаш нещо и ти отговарят.
        Руски форум: Питаш нещо и теб те питат.
        Български форум: Питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп!

        Comment


        • #5
          Аз обогатител нямам ,но ми е пипана малко помпата и при студен старт държи малко под 1000 оборота после докато загрее държи обороти съвсем малко над 1000 като стигне 60 градуса падат малко под 1000 но са си около 1000 през цялото време.
          Няма да забравя преди години като я купих колата горивото и беше пуснато на макс ,държеше постоянно между 1100 и 1200 оборота.Вървеше като луда, ускоряваше стабилно още от ниските обороти ,но РАЗХОД 10/100.
          След това лека по лека постепенно я нагласихме както на мен ми харесва хем да харчи по малко хем и да си върви нормално и не съм я пипал помпата от има няма 5 6 години и съм доволен от разхода и вървенето.
          БЕЗ ПРОБЛЕМ и чак толкова галене свалям разхода на 5/100 извън града със скорост не по голяма от 120км/ч
          а в София лятото между 6 и 7 а зимата към 7- 7.5
          Last edited by budged3d; d.m.y г., 21:48.
          АЛФА 145 TD
          sigpic

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от salih84 Покажи съобщение
            Сега аз да те питам от колко оборота на двигателя усещаш турбото да запова да надува (така да кажа да се усеща)?

            ПОЗДРАВИ!
            След 2000 започва да се усеща добре
            Alfa 155 1.9TD '97 EX
            Alfa 166 2.4 JTD EX
            Alfa 156 2.4 JTD

            Comment


            • #7
              1.9ТД общи приказки и помощ

              Здравейте, моя опит е малък, понеже от скоро и аз съм собственик на тази марка автомобил с такъв двигател. По отношение на оборотите при мен няма значение дали двигателя е студен или е в работна температура, те са си около 900. За турбината аз имах проблем с нея, като взех колата, оказа се че си е заминала и хвърля масло във въздушния филтър, така че трябваше да я сменя.(втора употреба). Сега започва да се усеща най- добре от 2000 оборота нагоре. За сега при мен разхода на гориво е 5- 6 на дълък път с около 100 км/час и 8- 9 градско нормално каране. Незнам дали този разход е в границите на нормалното, но ако може да споделите нещо във връзка със свалянето му ще Ви бъда благодарен.
              Alfa Romeo 146 1.9td '97

              Comment


              • #8
                При мене е същата работа на мотора,като запаля сутрин,направо ако на поддържам газста че изкочи...Искам да питам термостата трудно ли се сменява,горе долу кви пари е?На колко градуса ви работят моторите по стрелка?

                ---------- Post added at 19:13 ---------- Previous post was at 19:12 ----------

                Да допълня,колата се кара от жена-сестра ми хаххаа,незнам колко ще оцелее тва фиатче.

                ---------- Post added at 19:15 ---------- Previous post was at 19:13 ----------

                Първоначално публикувано от BioMach Покажи съобщение
                Здравейте, моя опит е малък, понеже от скоро и аз съм собственик на тази марка автомобил с такъв двигател. По отношение на оборотите при мен няма значение дали двигателя е студен или е в работна температура, те са си около 900. За турбината аз имах проблем с нея, като взех колата, оказа се че си е заминала и хвърля масло във въздушния филтър, така че трябваше да я сменя.(втора употреба). Сега започва да се усеща най- добре от 2000 оборота нагоре. За сега при мен разхода на гориво е 5- 6 на дълък път с около 100 км/час и 8- 9 градско нормално каране. Незнам дали този разход е в границите на нормалното, но ако може да споделите нещо във връзка със свалянето му ще Ви бъда благодарен.
                По маслото във въздушния филтър ли разбра че е турбината?Как ти вървеше колата със старата турбина?

                Comment


                • #9
                  Аз днес врътнах малко винтчето на обогатителя и държи 900 об. ще видя сутринта на студен мотор как ще е....термостата се сменя много лесно а цената му е около 90-100лв ако си с клима,ако си без са по евтини...мен ме е яд,че не си сложих от Рено за 14лв а темп. държи 85-90гр.
                  Alfa 155 1.9TD '97 EX
                  Alfa 166 2.4 JTD EX
                  Alfa 156 2.4 JTD

                  Comment


                  • #10
                    И аз в началото като я взех моята алфичка 145 1.9ТД се озадачих как като е студена държи ниски обороти а като загрее държи високи. Просто към обогатителя го няма жилото, което свързано към термостата, явно си има две модификации за южни страни и за северни. Но от всичките ми коли до сега такова животно не бях виждал , супер опростена без никаква електроника.

                    Comment


                    • #11
                      Колега и аз го пробвах това винтче за обогатителя, за да държи на студен мотор 900-1000 об. го навих доста, но след като загрее държи много високи об. около 1400-1500. Точно затова си сложих жило, сега ми държи 1000 об. на загрял мотор, но по книжка трябва да са около 900 и мисля да ги намаля да са си на толкова.

                      Относно термостата аз го смених с Вернет още като я купих, че зимата не загряваше повече от 60 гр.,но след 2 год. го смених с такъв от Рено. Този от Рено го сложих, защото при спускане ми падаше температурата, но се оказа че и с него пада при по продължително спускане. И с двата термостата ми държи около 85 гр.

                      Аз си мисля, че температурата пада заради масления охладител, коментирахме си с един мой приятел майстор, че маслото през него трябва да минава и да се охлажда само при натоварване на мотора. Аз си мисля тогава, че сигурно има нещо като термостат и там и ако постоянно минава да охлажда маслото затова изстива при спускане и бавно загрява.

                      ПОЗДРАВИ на всички!
                      Фиат Мултипла 1.9 жтд фейслифт / Алфа Ромео 146 1.9 ТД ех/ Лада 2105 ех
                      Американски форум: Питаш нещо и ти отговарят.
                      Руски форум: Питаш нещо и теб те питат.
                      Български форум: Питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп!

                      Comment


                      • #12
                        От какъв модел на Рено пасва термостата,точно ли става,или трябва интервенция нещо?

                        Comment


                        • #13
                          Май от 5-ичка беше,то е само клапата и се слага в маркуча...
                          Alfa 155 1.9TD '97 EX
                          Alfa 166 2.4 JTD EX
                          Alfa 156 2.4 JTD

                          Comment


                          • #14
                            5,11,по старите 19 горе долу всичко около 1990 година
                            АЛФА 145 TD
                            sigpic

                            Comment


                            • #15
                              ето това се набива в маркуча само гледайте да не го сложите наобратно
                              Attached Files
                              АЛФА 145 TD
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X